Aanmelden

Vraag &
antwoord

Vraag &
antwoord

1. Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor het huren van zonnepanelen?

Antwoord:

In principe komt elke eengezinswoning in aanmerking voor het huren van zonnepanelen. Mits het dak geschikt is en u genoeg energie verbruikt. Bent u huurder van een meergezinswoning? Dan kunt u geen aanvraag doen. U komt alleen in aanmerking voor zonnepanelen wanneer u hier post over heeft ontvangen.

2. Hoeveel zonnepanelen kan ik huren?

Antwoord:

U kunt tussen de 6 en 12 zonnepanelen huren. Dit is afhankelijk van de ruimte op uw dak en (wederom) uw energieverbruik.

3. Hoe weet ik of mijn dak geschikt is voor zonnepanelen?

Antwoord:

Hier komt u achter door een gratis maatwerkadvies bij ons op te vragen. Wij kunnen dit eenvoudig voor u bekijken met onze speciale software.

4. Wat zijn de kosten van het huren van zonnepanelen?

Antwoord:

Dat ligt aan de hoeveelheid zonnepanelen die u huurt. Zes zonnepanelen kosten ongeveer € 24 per maand. Maar let op: de verlaging van uw energierekening zal groter zijn dan dit bedrag, waardoor u netto per maand bespaart.

5. Welke besparing levert het huren van zonnepanelen mij op?

Antwoord:

Dit is afhankelijk van de opwek van de zonnepanelen, wat weer afhankelijk is van de orientatie van uw dak. Wij rekenen dit graag voor u uit.

6. Welke garanties krijg ik?

Antwoord:

U krijgt een opbrengstgarantie. Bovendien garanderen wij dat onze stroom (per kWh) altijd goedkoper zal zijn dan de gemiddelde energieprijs in de markt. U loopt dus geen risico.

7. Wat gebeurt er met de zonnestroom wanneer ik niet thuis ben?

Antwoord:

De stroom die u niet gebruikt wordt via uw meter terug geleverd aan het net. Hiervoor krijgt u een vergoeding van uw energieleverancier. De stroom die u niet gebruikt is dus net zoveel waard als de stroom die u wel gebruikt.

8. Ik verbruik maar weinig stroom. Heeft het dan wel zin om mee te doen?

Antwoord:

Dat moeten we per geval bekijken. Maar, het minimale verbruik dat wij hanteren is 1700 kWh per jaar. In een persoonlijk adviesrapport kijken we hier ook goed naar.

9. Gaat de huur van mijn woning ook omhoog als gevolg van de zonnepanelen?

Antwoord:

Ymere garandeert dat de huur van uw woning niet zal stijgen als gevolg van het betere energielabel dat uw woning krijgt door de zonnepanelen. Dit krijgt u zwart op wit.

10. Hoelang zit ik aan de zonnepanelen vast?

Antwoord:

De overeenkomst geldt voor de duur dat u in de woning blijft met een maximum van 20 jaar. In deze periode geniet u natuurlijk wel van alle garanties die hierboven genoemd zijn. Gaat u verhuizen? Dan vervalt het contract automatisch.

11. Kan ik bij mijn huidige energieleverancier blijven?

Antwoord:

Ja, u hoeft niet van energieleverancier te wisselen.

12. Moet ik iets doorgeven bij mijn energieleverancier of netbeheerder?

Antwoord:

U kunt zelf kiezen of u na oplevering direct aan uw energieleverancier doorgeeft dat u zonnepanelen heeft en direct wilt besparen. U kunt er dan voor kiezen om uw maandlasten hierop aan te passen.

13. Ik lees veel over brand als gevolg van zonnepanelen. Hoe zit dit?

Antwoord:

De recente berichtgeving over brand als gevolg van zonnepanelen kennen wij ook. In alle gevallen gaat het hier om slecht installatiewerk. De eisen die Ymere aan Iederzon stelt bij de installatie zijn zo hoog, dat dit brandrisico vrijwel uitgesloten is.

14. Worden alle afspraken vastgelegd?

Antwoord:

Ja, middels een overeenkomst en de bijbehorende algemene voorwaarden.

15. Wat gebeurt er als Iederzon failliet gaat?

Antwoord:

In dat geval staat Ymere garant en neemt Ymere het contract met u over.

16. Ik wil graag eerst persoonlijk iemand spreken voordat ik meedoe. Kan dat?

Antwoord:

Ja, dit is mogelijk. Indien u hier prijs op stelt komt een klantadviseur van Iederzon bij u langs. De installateur van Iederzon komt sowieso altijd langs voordat de installatie daadwerkelijk plaatsvindt. Zo komt u niet en wij ook niet voor verrassingen te staan.

17. Waar vind ik een voorbeeld van de Gebruikersovereenkomst en Algemene Voorwaarden?

Antwoord:

U sluit een overeenkomst af met Iederzon en dus niet met Ymere. Hier vindt u voorbeelden van de overeenkomst die afsluit in het geval u een eengezinswoning huurt. In het geval u een meergezinswoning huurt ziet de overeenkomst er iets anders uit. Op beide overeenkomsten zijn onze Algemene Voowaarden van kracht.

Staat uw vraag er
niet tussen?

Staat uw vraag er
niet tussen?

Onze medewerkers helpen u graag verder!

 

Neem gerust contact op met onze Klantenservice via 088-3110311 (ma-vr | 09:00-17:30 uur) of stuur ons een bericht via het contactformulier.